Město Veverská Bítýška
náměstí Na Městečku 72
664 71, Veverská Bítýška
Informace,
které by Vás mohly zajímat...
S čím vám můžeme pomoci?
Organizační řád upravuje zásady činnosti a řízení Městského úřadu Veverská Bítýška, dělbu práce mezi jeho složkami, jejich vzájemné vztahy k organizacím a zařízením, které zakládá nebo zřizuje město.
Postavení a působnost Městského úřadu upravuje zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, pokud jde o působnost, též zvláštní zákony.
Starosta stojí v čele Městského úřadu a zastupuje město navenek. Úkony, které vyžadují schválení zastupitelstva, může starosta provést jen po předchozím schválení tímto orgánem. Za výkon své funkce odpovídá zastupitelstvu města. Uzavírá a ukončuje pracovní poměr se zaměstnanci města a stanoví jim plat podle zvláštních předpisů.
Nestanoví-li zastupitelstvo města jinak, starosta:
odpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření města za uplynulý kalendářní rok, může po projednání s Krajským úřadem svěřit komisi výkon přenesené působnosti v určitých věcech, může po Policii ČR požadovat spolupráci při zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku, odpovídá za informování veřejnosti o činnosti města, plní další úkoly stanovené zákonem o obcích a zvláštními zákony.
Zastupuje plně starostu v době jeho nepřítomnosti.
Plní úkoly, kterými jej pověří starosta města.
Kompetence oblast: životní prostředí, veřejný pořádek, kultura a svatební obřady, vítání občánků.
Je nadřízen všem pracovníkům Městského úřadu a plní funkci statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních předpisů. Plní úkoly vyplývající z usnesení zastupitelstva města a další úkoly vyplývající z jeho pracovní náplně. Zajišťuje úkoly v přenesené působnosti obce vyplývající ze zvláštních zákonů, plní úkoly zaměstnavatele podle zvláštních předpisů.
Uzavírá a ukončuje pracovní poměr se zaměstnanci města zařazenými v Městském úřadu. Řídí a kontroluje činnost zaměstnanců města zařazených do Úřadu města, stanoví podle zvláštních předpisů platy zaměstnancům města zařazeným v Úřadu města s výjimkou platů vedoucích odborů Úřadu, řídí a kontroluje organizační složky města, pokud zastupitelstvo nestanoví jinak. Vydává spisový řád, skartační řád a pracovní řád úřadu, další směrnice, pokyny a nařízení města. Koordinuje a kontroluje činnost zaměstnanců úřadu, zajišťuje vybavení pracovišť a zaměstnanců potřebnými pomůckami a technickými prostředky, sleduje odbornou úroveň podřízených zaměstnanců a projednává s nimi způsob zvyšování kvalifikace.
Tajemník stanoví v mezi platných předpisů platy zaměstnancům Úřadu a navrhuje starostovi platy vedoucích pracovníků (odboru, organizační složky, příspěvkové organizace). Ze své činnosti v oblasti samostatné působnosti a v přenesené působnosti je odpovědný starostovi.
Dále dává souhlas k čerpání dovolené, povoluje služební cesty, stanovuje pracovní náplně odboru a pracovníků jim přímo řízených.
Tajemník Úřadu se zúčastňuje zasedání zastupitelstva s hlasem poradním.
Stavební úřad Městského úřadu Veverská Bítýška
Stavební úřad
Městský úřad Veverská Bítýška
Náměstí Na Městečku 72
664 71 Veverská Bítýška
Nadřízeným orgánem obecného stavebního úřadu v přenesené působnosti je Krajský úřad Jihomoravského kraje – odbor územního plánování a stavebního řádu, který rozhoduje o odvoláních proti rozhodnutí obecného stavebního úřadu a vykonává kontrolní a metodickou činnost.
Ing. Petr Kozelek - Chudčice, Lažánky, Maršov a část města Veverská Bítýška: ulice Tišnovská, M.Kudeříkové, Pod Trhovicí, Okřínek, Za Řekou, Boční, Sady Komenského, Masarykovo náměstí, Tejny, Zábíteší, Krátká, Pod Stráží, U Hřiště, Valinkevičova.
Ing. arch. Klára Miková - Hvozdec, Braníškov a část města Veverská Bítýška: ulice Pod Horkou, V Zahradách, Nádražní, Nábřežní, Říční, Pavla Perky, náměstí Na Městečku, Dlouhá, Hvozdecká, 9. Května, Ehrmannova, Eichlerova, Na Bítýškách, Na Bílém potoce, Na Babkách, V Brance, Nový Dvůr, chatařské oblasti.
Podatelna, distribuce a evidence došlé a odeslané pošty, administrativní servis, zakládání dat do počítače, obsluha kopírovacích strojů, plnění operativních úkolů, zveřejňování informací na úředních deskách, vedení spisové služby, archivace, hlášení místního rozhlasu.
Podatelna, distribuce a evidence došlé a odeslané pošty. Administrativní servis pro představitele města, zveřejňování informací na úředních deskách. Zpracování písemných materiálů pro volené zástupce, organizace jednání starosty s veřejností, příprava podkladů pro jednání zastupitelstva města, vypracování zápisů z jednání. Zvláštní evidence stížností, poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., evidence smluv, řádů, směrnic, pokynů a odeslané a došlé pošty představitelů města. Spravuje místní poplatky v souladu s vyhláškou o místních poplatcích: ze psů, z ubytovací kapacity, z výherních hracích přístrojů, reklamy, veřejného prostranství. Vybírá poplatek za svoz tuhého komunálního odpadu, ze záboru veřejného prostranství. Vede a zajišťuje agendu archivace dokumentů. Kopírovací služby.
Uzavírání manželství, vystavuje rodné listy, oddací listy, úmrtní listy a jejich duplikáty, provádí změnu jmen a příjmení, určení otcovství, zápisy matričních událostí v cizině pro Zvláštní matriku Brno, spolupracuje s evidencí obyvatel a matričním úřadem obce s rozšířenou působností a odd. Vnitřní správy Krajského úřadu JMK. Vede matriční knihy narození, manželství, úmrtí, vyhotovuje doklady pro tuzemsko i cizinu, výpisy z matričních knih. Provádí dodatečné záznamy a změny v matričních knihách.
Vede evidenci obyvatel, přihlašuje občany k trvalému pobytu, přiděluje čísla popisná a evidenční, provádí správní řízení na úseku rušení trvalých pobytů. Spolupracuje s evidencí obyvatel a matričním úřadem obce s rozšířenou působností a odd. Vnitřní správy Krajského úřadu JMK. Podává informace k vyřízení občanských průkazů a cestovních pasů.
Zpracovává a zajišťuje agendu kácení stromů, vydává rozhodnutí, vede agendu a evidenci poplatků za hrobová místa. Agendu a smlouvy týkající se tuhého komunálního odpadu od podnikatelů.
Volby a sčítání lidu: Zabezpečení vyhlášených voleb a sčítání lidu v souladu s platnými zákony ČR.
Práce spojené s vydáváním místního zpravodaje. Sociální oblast a opatrovnictví.
Příprava podkladů pro zpracování rozpočtu města – jeho návrh včetně rozpočtových opatření, pořízení schváleného rozpočtu, úpravy rozpočtu dle schválení, čerpání rozpočtu, měsíční přehledy a rozbory plnění rozpočtu. Zpracování kompletní agendy účetnictví města včetně měsíčních účetních uzávěrek, zpracovává rozbory finančního hospodaření a rozpočtového hospodaření, zpracovávání metodických pokynů pro celou oblast finanačního hospodaření s prostředky města. Zpracování agendy sociálního fondu zaměstnanců, zpracování agendy knih odeslaných a došlých faktur, zpracování evidence všech smluv uzavřených městem, z kterých vyplývají finanční závazky či plnění a zajištění plnění finančních podmínek těchto smluv. Zpracování statistických výkazů pro Český statistický úřad, zpracovává daňové přiznání pro Finanční úřad (daň z příjmů města), realizace bezhotovostních plateb.
Zajišťuje realizaci hotovostních plateb z pokladny. Proplácení účetních dokladů. Vedení a kontrola hotovosti v pokladně. Zajišťuje pravidelnou kontrolu pokladny a pokladní hotovosti. Výdej finančních prostředků na mzdy zaměstnanců. Zajištění kompletní evidence majetku města a inventarizace tohoto majetku. Zajišťuje a provádí inventarizaci majetku města. Spolupracuje se mzdovou účetní a účetní města.
Sleduje a zajišťuje veškerou agendu dotačních titulů a zpracovává podklady potřebné pro zajištění dotace. Příprava podkladů pro jednání zastupitelstva města týkající se odpisu a vyřazení majetku města.
Další činnosti: matrika, Czech POINT, výpisy z KN, ověřování podpisů a listin, akce vítání občánků, svatební obřady.
Zpracovává veškerou mzdovou agendu, vypočítává a odesílá pracovníkům měsíční platy. Provádí srážky ze mzdy, vypočítává výši sociálního a zdravotního zabezpečení a odvádí je státu, vede mzdové listy a provádí jejich archivaci, vede agendu penzijního a důchodového připojištění zaměstnanců.
Vede personální evidenci, stanovuje kvalifikační předpoklady, zajišťuje vzdělávání a školení pracovníků. Vyřizuje požadavky pracovníků.
Zajišťování chodu knihovny spojené s půjčováním knížního fondu města. Nákup knih a evidence knižního fondu, půjčování knih přes internet. Revize knihovních sbírek. Organizace knihovního fondu. Komunikace s návštěvníky a zákazníky. Vyhledávání a poskytování informací. Vedení agendy uživatelů. Prezentace knihovnických služeb.
Služby pro občany města a okolí, veřejný internet, kopírovací služby.
Prodej – pohlednic, propagačních materiálů, turistických známek, upomínkových předmětů města.
Výběr poplatků od čtenářů, výběr poplatků za kopírovací služby. Vyúčtování finanční hotovosti na pokladně města.
Starosta určí zástupce jednotlivých referentů v době jejich nepřítomnosti a vymezí rozsah činnosti v zastupování.
Zastupovaný a zástupce jsou povinni se při předávání funkce vzájemně informovat o všech skutečnostech, které mohou mít vliv na řádný výkon funkce.
Zastupování je stanoveno písemně v pracovních náplních pracovníků, s výjimkou mimořádných situací krátkodobého charakteru.
Zastupovaný si může vyhradit právo rozhodnutí o zvlášť důležitých otázkách, případně pozastavit opatření svého zástupce.
Starosta města zřizuje operativně pomocné orgány pro zajištění hospodaření s majetkem města, tj. hlavní inventarizační komisi a dílčí inventarizační komise, pro zajištění inventur veřejného majetku města, minimálně 1 x za rok.
Evidencí stížností, podněty občanů a vedením přehledu o jejich vyřízení se pověřuje starosta a místostarosta Městského úřadu.
Činnost úřadu se řídí zákonem o obcích, dalšími zákony a obecně závaznými právními předpisy. Pro efektivní fungování úřadu a uplatnění jednotného systému řízení uvnitř úřadu jsou vydávány vnitřní předpisy, tj.písemné normativní právní akty, které normují nebo regulují ucelenou oblast vztahu Městského úřadu.
Spisová služba se řídí zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a vyhláškou 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby ve znění pozdějších předpisů.
Organizační řád Městského úřadu, jakož i všechny následné změny a doplňky, schvaluje rada města.
Organizační řád Městského úřadu Veverská Bítýška schválil starosta města dne 1.3.2019 a nabývá účinnosti dnem 4.3.2019.
Ke dni 4.3.2019 se ruší předešlý Organizační řád ze dne 4.1.2017.
Přílohy
Ve Veverské Bítýšce dne 1.3.2019
Josef Mifek
starosta města
Starosta města - Josef Mifek
Místostarosta města - Pavel Novotný
Sekretariát kanceláře starosty - Jitka Vejrostová
Matrika - Anežka Dvořáková
Účetní města, finance, rozpočet - Ilona Večeřová
Mzdová účetní, personalista - Milada Šilhová
Pokladna, majetek, dotace - Pavlína Plachá
Stavební úřad - Ing. Petr Kozelek, Ing.arch. Klára Miková, Jana Hanáková
Místní knihovna - Soňa Novotná, Romana Helanová
Město: Veverská Bítýška,
Obce: Chudčice, Hvozdec.
Město: Veverská Bítýška,
Obce: Chudčice, Hvozdec, Lažánky, Maršov, Braníškov.
Zaměstnanci pracovní čety jsou zařazeni podle zákona č. 262/2006 Sb., a nařízení vlády č. 564/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, nařízení a příloh. Počet zaměstnanců se řídí podle potřeby Městského úřadu, je závislý na provádění investičních akcí města. Počet zaměstnanců podléhá schválení zastupitelstvu města.
Zaměstnanci pracovní čety jsou podřízeni starostovi města. Vykonávají tuto pracovní činnost:
Schválený maximální počet je až 29 osob.
obce: Chudčice, Lažánky, Maršov,
město: Veverská Bítýška ulice:
obce: Hvozdec, Braníškov
město: Veverská Bítýška ulice:
Dnes je 10.10.2024
Svátek má Marina
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Zítra má svátek Andrej
Užitečné informace…
Mohlo by Vás zajímat